Tarihçe |
---|
Ondokuz Mayıs Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Mühendislik Fakültesine bağlı olarak 1993-1994 öğretim yılında eğitime başlamıştır. Programın amacı öğrencilere hem lisans hem de lisansüstü düzeyde yüksek kalitede bir eğitim vermek araştırma çalışmalarını etkin bir şekilde yürütmek ve bu arada endüstri ile de işbirliği içinde olarak onlara teknik alanda yardım sağlamaktır. |
Program Profili |
---|
İnşaat Mühendisliği Bölümü insanların günlük yaşantısında direk ve dolaylı olarak kullandığı her türlü yapının yapımı ve işletimi üzerine eğitim öğretim veren bir bölümdür. İnşaat Mühendisliği temeli matematik ve fizik eğitimine dayanan ve ardından yapı mekanik hidrolik ulaştırma geoteknik gibi başlıca mühendislik bilimlerinde derinlemesine bilgilerin verildiği çok geniş bir alanı kapsayan bir mühendislik disiplinidir. Bölümün ana hedefi hızla gelişen bilim ve teknolojiyi takip eden gelişen teknolojiye paralel olarak gerekli bilgi ve bu bilgileri pratiğe aktarabilecek becerilerle donatılmış mühendisler yetiştirmektir. |
Programda tam zamanlı 15 öğretim üyesi (4 profesör, 7 doçent, 4 doktor öğretim üyesi) bulunmaktadır. Ayrıca bölümde 7 adet araştırma görevlisi görev yapmaktadır. İnşaat Mühendisliği Bölümünde bölüm binasına ek olarak 1 laboratuar binası bulunmaktadır. |
Misyon |
---|
Matematik fen bilimleri mühendislik bilgilerinin sentezi ile ülkemiz ve insanlığın gereksinimleri doğrultusunda inşaat mühendisliği sistemlerini tasarlayan çözümleyen ve uygulayabilen sonuçları değerlendirip yorumlayan sorumluluk alabilen mesleki ve etik değerlere saygılı çevre bilincine sahip ömür boyu öğrenmeyi bilgiyi paylaşmayı araştırmayı ilke edinen mühendisler yetiştiren sanayi ile bütünleşmiş toplum yararına bilgi üreten bir bölüm olmaktır. |
Vizyon |
---|
Bilim ve tekniği ülkemiz ve insanlık yararına dönüştürmeyi hedefleyen düşünmeyi öğrenmeyi araştırmayı sorgulamayı bilen uluslararası alanda yarışabilecek nitelikte çağdaş bilgilerle donanımlı ulusal ve evrensel kültüre ve liderlik özelliğine sahip İnşaat Mühendisi yetiştiren üst düzeyde araştırma yapabilen ve bilime katkıda bulunan bir bölüm olmaktır. |